lördag, november 03, 2012

En skäms-punkt struken...

Allt jox som var i "badrummet".

Borden som verkligen stått piiinsamt länge nere i vardagsrummet.
En solglimt gav ett fantastiskt vackert ljus, idag mellan regnskurarna.
Grannarna var ute på sina islandshästar – en pigg Hetta och en duktig ung Keilir.

Det var lääänge sedan vi bytte ut våra gamla datorbord, mot nya och mindre skrymmande. Och så försökte jag sälja borden på nätet, men de få svar jag fick borde toklångt bort och kunde inte komma och hämta. Så blev man hemmablind och de blev stående. Och eftersom de är hela och rena (en list håller på att lossna lite på det ena, men det är allt) har det tagit emot att slänga dem. Jag gillar ju dem! Så de har blivit stående i vardagsrummet, ivägen och fult i största allmänhet.

Så idag föreslog maken att vi kanske skulle ta upp dem i "badrummet" på ovanvåningen. När huset byggdes förbereddes det för ett badrum på ovanvåningen, som vi tänker oss att vi ska låta ställa i ordning när vi "blir rika". Prognosen för ett omedelbart monetärt överflöd verkar förfärligt dålig just nu, så vi fortsätter att, som tidigare, använda rummet som förråd. Förut har vi ställt in saker pö om pö, utan plan i en stokastisk utbredning. Idag drog jag ut allt, städade bort damm, gamla skruvar och spån i golvspringorna, innan maken och jag hjälptes åt att ställa upp borden. Nu kunde jag ställa in allt igen! Och nyttja borden både under och över, så allt fick plats och en hel del till - och man kan ändå gå in i rummet! Synnerligen tillfredsställande!

Framförallt har vi inte längre två bord drällande i vardagsrummet längre!

Efter detta red maken ut och jag tog en promenad med pållan. Just som jag skulle lämna hemmanet mötte jag maken och snart kom grannarna på en tur på sina hästar! Vi snackade lite, och när de red vidare mötte vi grannen ovan backen som skulle ta sig en promenix, så vi gjorde sällskap en kort bit.

Sedan blev det sen lunch och slapp i soffan och nu är det dags att sköta pållarna för natten. Och ikväll ser vi fram emot att njuta av Downton Abbey på TV! Yay!


 




Inga kommentarer: