lördag, november 10, 2012

Charmtroll!

Kachita – hon & Miski charmade grannarna idag!
 
Ronja – söt men mästare på att vara ivägen. Hon VILL ha kel! Då lägger man sig på tangentbordet till man får det! Matte får blogga en annan dag...
Hittade denna animerade bilden på webben – essensen av att gosa med en katt! Att killen antagligen är snygge skådisen Emun Elliott (nedan) gör ju inte saken sämre.
Stilig, eller hur?
Detta är ju väldigt skämmigt – så HELT emot min image - men det är BARA för Bollywood-passens skull

I veckan fick jag äntligen köpt mitt 10-kort på Fysiken! Här ska det dansas Bollywood-dans om onsdagar! Eftersom jag gjort ett uppehåll på några veckor hade jag tappat både rörelser och kondis (det lilla jag hunnit få på två veckor...) – jag och min f d arbetskamrat som var där, hade fullt sjå att hänga med! 

Fysiken på Kaserntorget ligger i en snygg lokal – gymlokaler ser annars alltid så dödstrista ut att det känns som att man ska dö i akut tråkinfarkt om man skulle drista sig att gå in. Av någon anledning verkar de alltid ha tokstora fönster ut mot gatan så att alla kan se alla svettiga och broiler-aktiga  typer därinne. Synnerligen ocharmigt. På Fysiken ligger gymmet på översta våningen under ett vackert gammalt tak. Men aldrig att jag kommer att sätta mig i någon sådan där läskig maskin! Hujedamig. Här ska bara dansas! Att ha ett gymkort övertaget är ju förödande för min image. Jag som kommer från en lång och fin släkttradition att fuska ut sig från gympan i skolan!

Idag var det uppehåll (!)
– vilket i sig får ses som ett charmigt tilltag av vädersystemen! Så maken red ut på Mökkvi och jag promenerade ut med Saga, åt var sitt håll. Grannarna tror väl vi är osams snart... Men man håller ändå inte riktigt samma takt till fots som till häst. Särskilt som jag går lite långsamt... Våra vägar möttes utanför ett hus som nyss har fått ny ägare! Hon stod och tittade lite nyfiket när jag kom med Saga, så vi stannade och presenterade oss. Hon verkade trevlig och kommer att ha en hel del att göra med huset, för det är ganska eftersatt. Men kul att någon flyttar in och renoverar!

Hon var förtjust i hästarna och kom ihåg att vi passerat med alpackorna en gång tidigare. Så när vi kommit hem med hästarna och skulle promenera med alpackorna – fick vi ju gå dit igen! Denna gång var även nya grannens föräldrar där, och de blev väldigt förtjusta i våra små charmtroll!

När vi åter vände hem passerade vi grannens paddock där andra grannar red och hade folk på besök som gärna fotograferade våra sötnosar. Så alpackorna fick mycket social träning idag! Och de är såå duktiga!

Ikväll blir det hemlagade hamburgare de luxe
framför Downton Abbey! Törhända, när den serien är slut, att SVT köper in The Paradise där stilige herr Elliott ovan är med! Den verkar vara i samma stil som Downton Abbey. Britterna kan sina saker!

Inga kommentarer: