måndag, september 10, 2012

Ledig måndag med badsugna flickor...

 Matte fick en nospuss av Chaska!
 Samling framför duschen.
 Mökkvi får pedikyr. (Notera hängläpp.)
Systrar som slappar.

Det var tämligen varmt idag. Vilket jag särskilt erfor när jag bytte vatten till alpackorna. Medan jag fyllde på deras vattentråg, samlades de bakom och runt mig. Kachita började trampa i vattnet med sin smutsiga fot så vattnet blev alldeles grusigt och jordigt! Så det var ju tydligt vad de ville – matte skulle duscha dem! Sagt och gjort – jag duschade dem och de trampade omkring i vattenstrålen, Qhichincha drack ur den och de njöt i fulla drag. De ser alltid lite besvikna ut när jag slutar duscha dem.

Men sedan kunde jag i alla byta vatten till dem igen och fylla på nytt utan att Kachita kom och trampade i det.

Inga kommentarer: