onsdag, september 26, 2012

Cocktail hour och konsten att hitta ut från Älvängen C


Mint Julep – så god!

Kollegan och jag tog mycket av fikabrödet idag, så vi skulle stå oss när vi gick på Cocktail Hour – som två väninnor dragit ihop till. Man går till en bar och dricker drinkar. Varje gång har ett tema. Mint Julep var temat denna gång, med bourbon, socker, lite vatten och mynta. MUMS! Man helt enkelt träffas där och minglar. Himla nice. Ser redan fram emot nästa gång!

Efter 3 smarriga drinkar på lika många timmar var vi redo att åka hem. Jag trodde mig vara i extrem ofas med bussarna – och det var jag! Men jag hittade ett tåg (!) som skulle gå 22.10! Bussen ända hem tar 1 timme och snurrar runt på alla lokalbanor så man blir åksjuk. Snabba bussen direkt till Älvängen tar ca 30 minuter och den blir man lite åksjuk på. Men tåget – tar 24 minuter och man blir inte åksjuk alls!

Det var inte många som steg av i Älvängen. Det var alldeles mörkt och eftersom stationen inte är färdigbyggd ännu, var det inte solklart hur man kom ut... Träffade en annan kvinna som likt mig trodde vi skulle upp i hissen och på så sätt komma över spåren via den nybyggda gångbron – men där var det avspärrat! Bäst som vi vimsade där ringde maken som skulle hämta mig. Han såg oss irra där inne innanför glasväggarna, och lotsade oss rätt så vi äntligen hittade ut. 

Den nya stationen ligger en bra bit från den gamla, och den andra stackars kvinnan hade jobbat över och var trött och behövde komma till sin bil vid Älvängens busshållplats – en bra bit från stationen och över en lång ny viadukt, så här en mörk natt i regn. Så hon fick åka med oss och blev jätteglad för det. Skönt när man kan göra någon glad så lätt!

Inga kommentarer: