söndag, april 29, 2012

Vår på hemmanet

 En humla kliver sömnigt i gräset.

 Knoppar och alpackor.

Saga & jag på ridtur bland blåsippor & vitsippor. (Bild tagen med min kassa dumbphone, men man anar det blå...)
 Parucha rullar sig – rätt på sin dotter!

 Husse & matte i Sawilas blick.

Sawila var rätt nipprig när hon kom till oss från en stor flock. Nu är hon tämligen cool och kan hon t o m gilla att bli kliad vid käken. En stund. Innan hon kommer ihåg att hon är en alpacka.

Kachita stjäl lite hö av Saga.

En sömnig Sawila och brudarna Bus!
På söndagen blev det ridträning som jag på något vis missat/glömt, men ett mail dök upp i mailboxen med tider, så det var ju bara att åka dit! Lyckades få hygglig fart på Saga och t o m några galoppsprång när vi lät henne kappas med Mökkvi. Det är inte lätt att få henne i galopp i ridhus/paddock. Men med lite träning ska väl det också gå!

Vi har liksom en liten ny uppgörelseperiod nu, Saga & jag, som blommat ut i och med att jag ställer högre krav. Hon försöker bestämma och jag måste visa att det inte går för sig. Än så länge vinner jag – och så ska det förbli! Men hon låter sig inte sättas på plats så lätt.

Vi grimtränar fölen då och då, och nu verkar Kachita fatta konceptet med att bli ledd. Särskilt om matte håller en godis... Hon brås definitivt på morsan vad gäller matmotivation.

På bara några dagar blev träden smågröna – nu är våren definitivt här!

Inga kommentarer: