måndag, april 23, 2012

Slitsamt med fritid!

 Finns det mer käk?

En blyg viol.
Igår blev det tidig morgon igen! För det var ridlektionsdags uppe i Sålanda. Denna gång gick det bättre med Sega Saga, även om jag fick jobba. Tränaren sa, att nästa gång kanske vi kan prova lite galopp! Hm – Saga och galopp i paddock blir en utmaning. Men det är ju bra att jag kommer att få hjälp med det! 

Hästarna lät sig lastas utan större problem. Mökkvi kan ju vara lite jobbig. Kruxet är att det kan gå hur bra som helst här hemma, men när man ska lasta på bortaplan, kan han plötsligt börja stura. Maken kan få honom att gå på helt själv här hemma! Så han är ju inte rädd för släpet. Djur är märkliga.

På eftermiddagen var vi båda tämligen trötta. Jag skötte deklaration för vår lilla alpacka-business, och tror nog jag gjort rätt. Men varför görs inte blanketter och förklaringar mer "användarvänliga"? Jag är en hyfsat begåvad människa, men att förstå logiken i de där blanketterna och hur man ska fylla i – ja, det kommer ju inte instinktivt precis...

1 kommentar:

ubitt sa...

Ja, fritidssysslorna kan tendera att ta mycken kraft - men även att GE kraft tillbaka... hästar och alpackor är rena mindfulnesstillvaron...