lördag, november 05, 2011

Ridlektionspremiär för konvalescenten!

Man måste få med sig bakdelen.

Killarna.

Saga får sig en välförtjänt vila.

Knutbrädor uppe, fönster på plats, fönsterfoder snart färdigmålade och en del täckbrädor och läkt ska på plats. Det tar sig.

Maken hänger med småtjejerna.

Senaste två veckorna har jag försökt att komma igång att rida Saga ordentligt, efter konvalescensen. Lite stel i höger varv är hon, men i övrigt går hon väldigt bra! Fast på ridlektionspremiären idag var hon seg, så jag fick driva och driva. Men till slut blev det bra! Hon töltade så fint till slut! Så jag kunde vara nöjd när jag skrittade av henne medan maken red. Trodde aldrig hon skulle orka springa så mycket, för kondisen har ju tappats lite under hältorna.

Makens ekipage såg också bra ut, så vi åkte glada hem. Efter lunch målade jag lite och klurade på att bygga foderbord av en del spillvirke medan maken satte upp täckbrädor.
Skruvbrist hindrade mig från att fullfölja min konstruktion idag, men den blir nog bra. Den börjar bli klar nu, ligghallen! Inflyttning nästa helg, kanske.

Eftersom det var halvdag igår, jobbade vi hemifrån. Fördelen är att det känns som att man fått en hel dag extra! Gillar att vara ledig!

Inga kommentarer: