tisdag, november 08, 2011

En Volvo med vårdbehov...

Fina flickor.

Söta lilla Miski!

Ledig måndag – denna gång = fönsterfodermontage.

Och fint blir det!

Det tidiga mörkret så här års ställer till det för oss morgontrötta som behöver dagsljus vid byggbestyr. Det blir liksom korta arbetsdagar. Vilket i och för sig har sina förtjänster... Men på min lediga måndag fick jag satt upp lite fönsterfoder och skött om djuren och "finmockat" lite grundligare.

Yoga-dags på kvällen och Volvon lät konstigt på vägen till Älvängen, liksom "flapprade" mer och mer ju mer man gasade. Och väsnades – lät lite som en traktor.

Det blev inte bättre under tisdagen, så väl inne i stan ringde jag "vår" bilverkstad bara 10 minuter hemifrån. Han tyckte inte jag skulle köra bilen mer! Så vi kom överens om att jag skulle prova en verkstad i stan. Så på lunchen lämnade jag den hos Bilia i Nordstan. Men jag skulle ju till ridskolan på kvällen, så jag fick sticka till makens jobb och ta Forden, och därmed tvinga den stackaren att ta den träliga bussen hem. Bara att hoppas att bilen blir klar under veckan – vi behöver den på måndag.

Inga kommentarer: