söndag, september 25, 2011

Slitsam söndag

Dagen började med ridkurs!

Spika panel!

Qhichincha stod alldeles lös – ändå fick jag lov att komma åt att klia henne!

Kachita blir trött av att se matte och husse jobba.

Inifrån ligghallen.

På förmiddagen bar det av till ridkurs, och jag som ju inte kunde rida min halta häst, var med som "hästskötare", dvs jag stod mest och hängde vid paddocken och glodde, pratade med förbipasserande och hade det bra. Mökkvi och maken fick jobba, dock! Bra arbetsfördelning, tycker jag.

Väl hemma gjorde vi ett ryck och röjde i röran i huset så det blev riktigt hemtrevligt! Efter lunch började maken spika panel medan jag mockade och skötte alpackor. En fika – så blev det till att spika panel, jag med.

Grannens T kom ridande på Eyglo, som varit "mammaledig" men som hon börjar träna upp nu. Det är en liten rund dam nu, men T får säkert ordning på det så snart fölen är avvanda. Alltid trevligt med en pratstund!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ligghallen ser himla stor ut! Men det behövs väl för ett harem utan karlen./Vev

Karos Corner sa...

Hej Vev.

Den är ca 48 kvm – men på bilden, inifrån, får man intrycket av värsta lagerlokalen. Godkänd för ca 17 alpackor!