söndag, september 04, 2011

Pilane – dagen efter...

Hupps – lite problem att ta på sig tröjan där, verkar det!
Tog bara med en liten blomma...

I Pilane lurar bildäckskrokodilerna på fåren...





Hej, hej, säger "Radiator Rex".

Porträtt!

Jag var väl inte så pigg, medges det, dagen efter kräftskivan när jag plockade i ordning efter festen. Hittade ett bortglömt glas och en mobil – den senare snart återbördad till grannen mittemot! Dagen var tokvarm – 26 grader sades det – så jag blev toksvett därinne i ligghallen, medan maken låg inne och hämtade sig efter gårdagen – han var i lite sämre form än jag denna dag...

Långt in på eftermiddagen hade vi dock repat oss, och jag kände mig skärpt nog för att köra till utställningen i Pilane. Det skulle bara vara öppet en vecka till! Det hade mulnat till under eftermiddagen, och det kom några regnstänk – men turligt nog inga riktiga skurar! Där var många skojiga konstverk och vi fick rört på oss lite! På hemvägen piggade vi upp oss igen med en degnöt (doughnut) och Coca Cola på Statoil (jomän, vi vet hur man unnar sig!)

1 kommentar:

ylle sa...

Underbara konstverk!