tisdag, september 06, 2011

Friskförklarad fåle och framgångsrikt fåleframförande!

Saga – nu utan gips!

Vid 13-snåret igår var vi hos veterinären igen – och Saga var helt bra från sin hovböld! Så hon skoddes runt om och på hoven som varit dålig, och efter några timmar kunde vi köra hem med henne igen. Tyvärr får hon inte gå på grus på 1 vecka – 10 dagar, förrän hoven hårdnat ordentligt där de karvat bort böld. Och det är ju nästan bara grus häromkring ... Men hon kan i alla fall vara i hagen med Mökkvi! Tyvärr är den ju rätt blöt och lerig av allt regnande, så vi låter dem beta i en annan torrare hage några timmar då och då.

På tisdagen var det dags att gå till jobbet igen! Efter 4,5 veckors semester. Vart tog de vägen? Men jag säger som maken – det är rätt kul att vara tillbaka på jobbet – det är bara det att jobbet tar så mycket tid!

På måndagskvällen var det premiär för Yin-Yogan igen! Och jösses vad stel jag var! Tur yogan börjar igen, känner jag... Makens hovslagare dök också upp! Och hon kände sig lika stel, hon!

På tisdagskvällen var det min tur att rida på ridskolan! Och det gick riktigt bra – jag fick en eloge av ridläraren för min ridning! Och sedan var det förstås fika! Alltid lika trevligt!

Inga kommentarer: