torsdag, juli 01, 2010

Sommarkväll

Mökkvi har en liten besökare.

Missarna hänger gärna med matte.

Sömnig Stilton.

Kamomillen blommar ymnigt på hemmanet. Någon som vet hur man gör te av dem?

Maken var på grillfest i Borås, så jag hade kvällen för mig själv. Red N-rundan på Saga med hennes nya fina boots jag fick av maken i födelsedagspresent. Och hon går mycket bättre med dem! Nu var hon en smula seg eftersom det var varmt och Mökkvi inte var med. Men vi fick några bra sträckor och hon ökade lydigt var gång jag bad henne. Fina lilla Saga!

Ja, så är man 45 år! Gammalt, tänker man. Men jag borde ju leva till jag är 90 eller nå't. Så visst är jag på övre halvan. Men det är en lång halva. Som jag påbörjar med att veta väldigt mycket mer än jag gjorde för 45 år sedan ;-). Glaset är halvfullt, som man säger.

Nu börjar nylle och armar anta en naturligare färgton. Har haft värsta "bonna-brännan" sedan i söndags. Fast jag brände mig egentligen inte, bara tillräckligt för att bli lite "känslig". Det flagar inget, utom lite på vänter näsvinge, men kliar. Tycker inte om att vara för brunbränd. Det ser så osunt ut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag håller med - glaset är definitivt halvfullt. Det blir (åtminstone än så länge) bara trevligare att bli äldre! Vev

Anonym sa...

Hej på er alla !
Jag är inne här lite då och då och läser om ert härliga lantliv med pållarna och inte minst katterna.

Det gläder mig verkligen såå mycket att se hur bra Stilton har blivit mottagen av er, syrrorna och Ronja och hur gott han har det på hemmanet bland blommor och blad och med möjligheter att ta en dust med någon närgången insekt ibland ute i det fria.

Varma, goa sommarhälsningar,
Janet

Anonym sa...

jag tror man ska torka blommorna
ha det
bh