torsdag, juli 29, 2010

Regn och besök från Eskilstuna!

Maken i minstingarnas våld ...

Idag var våra besökare och maken på Liseberg i regnet. Själv fick jag besök av Virak med sambo och lilla dottern på drygt 1 år, vid 14-snåret. Insåg att de inte varit här sedan huset var omålat och stallet blott lite ordnad makadam innan grundgjutning! Turligt nog regnade det inte när de fick besöka pållarna och se sig om i stallet och på hemmanet. Inne blev det fika och husesyn. Tyvärr kunde de inte stanna så länge eftersom Virak är allergisk mot katterna.

När de åkt angrep jag återvuxen alsickeklöver i en av hagarna med grästrimmern. Det gick ju rätt bra, men handtaget är lite stort för mina händer, bensin får fyllas på ofta, tråd likaså, motorn var tidvis ovillig att starta och slutligen började den krångla när jag var nästan färdig och tråden bara snodde sig och lossnade. Jag hoppade och svor ilskna eder, blöt och sur i hällregnet över den ondskefulla trimmern som bara ville motarbeta mig. Morr! Hatar prylar som krånglar! Maken och de andra kom hem, och han förstod vad som hänt. Visade sig att jag lyckats tappa bort en liten fjäder som är en förutsättning för att den ska funka... Den är jättebillig att ersätta, men nu kunde jag ju inte bli helt färdig. DOOH!


Regnet tvingade oss att äta inne varmed springet runt huset blev spring inne i huset istället ... Katterna rusar förskräckt in under sängarna eller ber att få komma ut så de kan fly. De små är synnerligen angelägna att klappa katterna men har föga förståelse för att deras stojighet på något sätt skulle kunna ha med katternas flyenden att göra ...

Inga kommentarer: