lördag, juni 05, 2010

Out there

Skulle ju gärna lyckas ta en bild på hans vita rival...

Zollybolly på topphumör igen efter grässtråincidenten.

Blomsterprakt på hemmanet ...

Idag var jag och två arbetskamrater på "medial grundkurs" i Lilla Edet! Det var inte så flummigt som det låter, mest intressant. Där var 5 totalt okända kvinnor med lite "issues" kändes det som, den jordnära kursledaren och så vi, som var där mest av nyfikenhet.

Vi fick göra lite olika övningar där vi försökte "känna av" andra personers föremål, och jag fick faktiskt förnimmelser av värme och färger som "stämde". Vid en övning höll vi i varsin snör-ände. Flera snören var hopbundna, så man visste inte vem som satt i andra änden. Jag blev förbryllad för ena stunden kände jag mig sval och skön, i nästa varm och lite stressad, för att sedan bli sval igen. Mörka och ljusa moln rullade inför mina slutna ögon, ena stunden var högersidan avspänd men vänstersidan stel, i nästa var det tvärtom. Så fick vi avrunda med att rita en symbol – en cirkel, en triangel eller en rektangel. Visade sig att alla hade ritat samma symboler som personen i andra änden av samma snöre! Och personen jag var länkad med, kände väldig obalans i livet. Väldigt intressant faktiskt.

Vi provade också, för skojs skull, att leta vatten med metallpinnar (istället för slagruta). Så jag gick där på gräsmattan och var synnerligen skeptisk, när pinnarna plötsligt började röra sig! Jag försökte hålla dem stilla, men det gick inte. På ett särskilt ställe, gav de utslag. Kursledaren försökte också, och fick utslag på samma ställe. Då kom hennes man ut och berättade att deras vattenledning går där! Bara för test lät vi min arbetskamrat, som inte sett det hela, komma och prova – och han fick utslag på samma ställe!

Ja, det var en intressant dag och när kursen var slut följde arbetskamraterna med hem till mig för att spana in pållarna, hemmanet, äta lite småplock och dricka rosé på vår ogräsiga uteplats. Himla trevligt!

Får träna på min kontakt med min "skyddsängel". Fast att den finns där, det vet jag nog. Och jag lyssnar faktiskt rätt bra på min intuition. Den brukar ha rätt.

Inga kommentarer: