torsdag, juni 24, 2010

Midsomer Murders. .. nästan

Stilton visar magen i hagen. Han är bra på det.

En gul fullmåne i midsommarnatt.

Ogynnsamt, får man väl säga att det är. Efter en schysst smörgåstårtelunch på jobbet, ett möte och en liten akutinsats, gick jag från jobbet med intentionen att göra alla möjliga ärenden jag länge skjutit upp. Det blev inte så skoj och konstruktivt som jag hoppats.

Som att köpa lite nya kläder. Jag är en bad shopper. Hittade inget jag ville ha! Behöver verkligen fylla på garderoben, men nej. Inget hittade jag. Köpte bara ett par jeans av samma sort som jag har innan, eftersom jag vet att de passar. Och två par strumpor. Så kan det gå när jag är på Shopping Spree. Glömde dock helt bort att leta skor. Som jag också behöver nya.

Så skulle jag ju slinka in på Systemet. Dagen innan midsommarafton! Stolligt tänkt. Där var hur mycket folk som helst! Svettiga typer och sådana som inte fattar att klä sig ordentligt på sta'n. Hatar att se alla finniga ryggar med bara ett äckligt linne på. Urk! Vill inte knö med dem!

Sedan in på Apoteket där folk irrade i vägen för mig. Insåg att jag inte skulle hinna till hästprylaffären på Hisingen, så jag åkte till Ica Maxi på Mölndalsvägen för matinköp inför helgen. Sååå mycket folk! Så mycket ungar! Varför har barn som mål att låta så mycket de kan i varje givet ögonblick, vare sig de är glada, ledsna eller arga? Stön! Och HELA familjen måste ju stå med och knö och vela med största bautakundvagnen framför mjölkdisken och i vägna sig för alla andra. Min mordiska sida morrade, men jag är ju ganska välanpassad, så jag mördade ingen. Det är ju lite ofint.

Väl ute ur helvetet på jorden, hämtade jag maken och körde hem till vårt kära folktomma hemman! Så skönt! Horsemanshipade Saga lite så hon ska bli lydig till kursen på söndag, och maken red lite. Och så flyttade jag lite stängsel i hagen så pållarna skulle få mera gräs medan maken slog klöver med grästrimmern. I morgon är det midsommar!


Inga kommentarer: