lördag, juni 19, 2010

Grästrimmerpremiär!

Vädret under lördagen var något instabilt.

Häpp!

Man kan tro att vi redan fått hem lite kamelider...

Det ostadiga vädret föranledde ett ridpass i ridhuset. Och efter lunch var det dags. Karo skull lära sig använda grästrimmern. Vi hade alsickaklöver att betvinga, innan den börjar blomma ut för fullt!

Såg framför mig hur trimmern skulle få eget liv och dra iväg med mig över nejden. Men den var snäll och vänlig. Bara ett problem. Jag har för små händer! Medan maken med sin stora näve når om både Död Mans Grepp och gasreglage med själva handflatan, når jag det lite tröga gasreglaget endast med mitt pek- och mittenfinger! Och det är ju hur jobbigt som helst att hålla in gasreglaget då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket väl, om man vill vara lite lustig, bara visar att gräsklippning är karlgöra ... Vill man inte vara lustig, kan man bara konstatera att ytterligare en karljävel till designer inte tänker längre än näsan (eller något annat) räcker. Vev