söndag, maj 09, 2010

Tror jag brutit kroppen ...

Något spolformad Mozzy ...


Olika sorters kissar...

Snygga killar

Islandshäst-grannarna häpnade när vi kom förbiridande redan vid lunchtid, för att tjôta lite och spana på deras bedårande små dvärggetter. En hona med unge. Så söta! Grannen vet, att vi sällan är i farten så tidigt om helgerna...

Mycket prat om getter och alpackor blev det, innan vi red vidare på Klätterrundan Extended. Pållarna verkar inte bli så andfådda nu, och de krånglade knappt alls vid geggiga bäcken. Så duktiga! Efter hemkomst och hovdisk, lastade vi Mökkvi igen, och maken körde en runda med honom och vände i Skepplanda. Vi lastade av här på tomten igen och lät honom beta som belöning för att han varit så duktig i transporten. Så skönt att han går att lasta och köra nu!

Så stängslade maken lite i sommarhagen medan jag rensade åkerfräken. Lite roligt är det att katterna gärna samlas runt en och "är med". Vår långritt, med lätt islagning av knä i oväntat träd, samt min dubbelvikta position vid fräken-renset har föranlett att jag nu känner mig som jag brutit kroppen. Ujujuj. Och så har jag lite ont i halsen också. Inge bra. Inge bra alls. Ska nog lägga mig nu. Men först – ska vi borsta tänderna på Mozzy! Får se ... var är hon nu?

Inga kommentarer: