måndag, december 14, 2009

Saga-lik tölt!

Stiliga söta Saga! Ibland en hemskt duktig pålla!

Det var mycket på jobbet idag. Dagen blev "kvaddad" av tusen avbrott, småkorr här, support där. Leta gamla filer där. Suck. Imorgon får det bli fokusering!

Skyndande hem vid 17.30 och svängde in på vårt just som maken var på väg till sin ridlektion för M i ridhuset. Det var min tur 45 min senare. Så jag slängde i mig lite HavreFras, gjorde i ordning pållan och gick iväg. Saga var lite seg idag men ganska lydig. Men så red M henne en vända. Det var skönt att se att hon fick driva på ordentligt också till en början. Så kom hon på ett" trick" för att få fram Saga, och när jag klev upp igen, funkade det även med mig på. Det går slarvigt uttryckt ut på att "irritera" Saga med händerna (utan att rycka i tyglarna) till hon hellre går framåt. Funkade bra denna gång, och var mycket vilsammare för mig. Det gillar jag. När Saga blir svettigare än jag. Fick till en fantastisk ökad tölt när den är som bäst!

Det blir lustiga spår i snön av Sagas ringskor. Maken har påpekat gynnsamheten i detta, ity om jag är förföljd av indianer, så kan de inte se åt vilket håll spåren går! Nu har vi inga större problem med stalkande indianer här. Vilket är tur, för man kan faktiskt se vart spåren går - framdelen på skorna är en smula rundare.

Väl hemma var både pållarna och vi medtagna och svettiga. Så de fick fick stå i boxarna med täcke på. Medan vi mölade mat framför TVn. Gynnsamt. Det är så kul när det går bra! Och roligt att se någon annan (duktig) rida ens häst!


Får snacka med "tomten" också. Visade sig att makens julklapp som jag beställt på Internet, är slut och inte går att få tag på mer! DOOH! Får leta vidare...

Inga kommentarer: