onsdag, december 16, 2009

No more mouse in the Mökkvi wall ...

Hektiska dagar på jobbet med buggiga webbapplikationer. Morr. Men snart ska jag vara färdig med dem för denna gången.

Själva är vi lite halta och lytta. Maken går lätt stel av ryggskottsliknande tendenser, så jag får mocka. Själv håller jag på att tappa benet, vilket mest känns i trappan. Så kan det gå. Men det finns de som har det värre. T ex gästen vi hade i Mökkvis vägg ...

Ett bra tag nu har vi hört prasslande och rasslande i Mökkvis boxvägg. Katterna har visat ett stort intresse för hörnet. Det finns ingen isolering i väggen, så den sannolika musen har inte kunnat ställa till med så mycket. Men man vill ju inte ha den där. Idag fann jag den. I Mökkvis vattenspann ... Tvärdöd. Stackarn har väl försökt att dricka, ramlat i och inte kunnat ta sig upp igen.

Saga tappade en sko igår. Frågan är om det duger att be någon av våra hembesöksbenägna hovslagarkontakter att sätta dit en ny? Det är knappt två veckor till vi ska till Alekliniken och helsko om henne. Och skon hon tappade satt inte på någon av de "skadade" hovarna. Alternativet är att ta ledigt och köra henne till kliniken. Inte lämpligt. Inte kul. Och hemskt omständigt. Hmm. Ska nog ringa dem och fråga.

Fördelen är förstås att hon inte får snöstyltor på den hoven. Det får hon på de andra. Och jag kan säga att de sitter som berget i hennes ringformade skor, och är hart när omöjliga att få bort. Det får bli snösulor på vid omskoningen. De står inne nu om nätterna, pållarna. Dels pga styltorna, dels för att kunna hålla Saga i hull samtidigt som vi bantar Mökkvi. Ute blåser en arktisk vind...

1 kommentar:

Anonym sa...

Apropå Eriks rygg: jag fick ryggskott när jag röjde inför min flytta-ihop-röjning. Det var första och förhoppningsvis enda gången jag upplevde detta smärtsamma tillstånd! Jag blev emellertid tipsad om en naprapat som skulle vara bra. Jag hade en mycket diffus idé om vad en naprapat gör (det har jag väl i och för sig fortfarande), men jag var desperat och bokade tid och stapplade dit. Och gick ut! Det funkar! Han konstaterade att ryggen fått sig ett par knäck och rättade till det. Sedan var jag visserligen öm, men jag kunde röra mig utan smärta. Kanske ett alternativ för Erik? Hälsningar Vev