lördag, december 05, 2009

Hälsa och hö här hemma

En som är duktig och lastar av hö!

En som är olydig och snokar efter godsaker i vasken!

Ögontjänare är vad de är! De vet de inte får vara på några soffbord, köksbordet eller diskbänken. Men så ibland tar man dem på bar gärning! Men det är väl lite det som är charmen med katter!

I fredags stannade jag också hemma, "för säkerhets skull", för jag kände mig inte så himla dålig längre. Men efter att ha sjukanmält mig igen sov jag 6 timmar till. Så jag behövde det nog. Jag har nog sovit 12 timmar per natt sedan i tisdags. Plus några lurar framför TVn. Nu har jag betalat min sömnskuld!

Så känner jag mig piggare också! Ingen huvudvärk i fredags. Inget halsont idag! Så vi hämtade hö utanför Trollhättan och red N-rundan strax efter, och var således färdiga med hästtjänsten redan vid 13-snåret! Saga var snäll och pigg och go!

Det blev lunch och sedan klöverrensning med hagförstoring för min del, medan maken lastade in höet i stallet och snyggade upp där lite. Man får träningsvärk i själva akterspegeln vid klöverrensning. Det känns nu...

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är livskvalitet att göra det man vill göra istället för att gå till jobbet! Bra Katarina!