torsdag, september 10, 2009

Tjära kära kusen

Nyckelpigan ser ut som den tänker: "Låt mig vara ifred!"
Flugan bryr sig inte. De brukar inte det.

Maken till Mökkvi!

Kruxet att hitta en svart häst i hagen om natten...

Om man tycker jag bloggar väl sporadiskt, betänk att Ronja kanske har datormusen som huvudkudde ...

Lugnt på jobbet idag! Gott om saker att göra, men inga knivar på strupen. Nice!

Väl hemma gick jag promenad bortom ridhuset med Saga, och maken red bredvid på Mökkvi. Medan maken fortsatte sitt pass i paddocken, satte jag Sagas hovar i såpabad, jodopaxade uppskurna hoven, mockade medan hovarna torkade för att sedan stryka på trätjära. Saga väntade otåligt, så jag fick distrahera henne med lite god lusern. Det är lite pyssel. Som väl är är det uppehåll några dagar nu, så hagarna torkar upp lite.

Släppte henne sedan i lilla hagen på fikakullen. Snart nog såg jag henne inte alls! Men så såg jag äppelträdens grenar gunga. Därinne var hon, under grenarna! Svårt att se svarta hästar i beckmörkret härute...

När vi skulle ta in dem ville hon föst inte komma fram till mig. Så medan maken tog in Mökkvi, gick jag bara bort från hagen. reagerade hon! Sprang ivrigt ned för kullen och ville bli hämtad. Hehe, lite omvänd psykologi.

Hörde kattugglan i natten. Är avis på maken som hade den cirklande ca 3 m ovan sig häromdagen. Vi gillar ugglor. Ljudlöst flygande.


Inga kommentarer: