tisdag, september 29, 2009

Rattmuff på!

Månen börjar fyllna till över stallet.

I morse var det 2,5 minusgrader! Rejält med frost. Dags att skrapa bilrutor! Och eftersom det var tisdag och vi skulle ta med oss Volvon till Älvängen, blev det två bilar att skrapa. Och isen satt stenhårt! Jösses, vad vi slet.

Väl hemma fick jag skynda mig att ta in Mökkvi, för hovslagarn skulle komma 18.30 och fixa hans tappade sko. Hon kom punktigt och efter en kvart var en sko på plats. Så jag gick ut och förstorade hagen och rensade bort den lilla alsickeklöver jag kunde hitta där. Saga var väldigt intresserad, trodde nog jag skulle ge henne klövern. Där fick hon tji! Istället tog jag en kort promenad med henne medan mörkret föll.

Då kände jag att det faktiskt var rätt kallt ... Så rengjorde jag noga hennes hovar, fyllde på vatten i hagen, gav kraftfoder och pysslade i stallet till 20.30. Månen och stjärnorna lyste och det var så vackert! Och så kallt! På väg in såg jag att det bara var 2,2 grader ute! Och där är jag ute i jeans, en bomullströja och en tunn fleecejacka!

Och nu sitter jag här och fryser! Ska nog uppehålla mig vid ugnen ett tag, medan lasagnan blir färdig ... Krama lite katter och så ... mys!

Inga kommentarer: