lördag, september 19, 2009

Härlig höstdag här hemma

Kärleksörten växer vild här! De säljer sådana på Aveny Blommor. Ska se vad de kostar där ... Törhända är det en vackrare sort.

Kryp (klicka för större bild) Spana in gulingens bakåtslickade antenner!

Zolly & Saga

Zolly ber

Krypet & Kusen (klicka för större bild)

Sovmorgon! Eftersom hästarna gick ute i natt. Sååå skönt! Efter långsam morgon/förmiddag med frukost och tidningsläsning med diverse katter i knät, gick vi ut. Snart nog gav vi oss av på uteritt. N-rundan! I veckan började jag rida ut lite försiktigt med Saga. Trodde hon skulle vara nipprig.

Men hon sköter sig väl! Är pigg och glad utan att nippra. Maken & jag följdes åt halvvägs, men sedan red han den Stora Klätter-rundan, medan jag fortsatte på vår vanliga runda. Red förbi N-gården där de nu har två getter! Den senare var precis hemkommen och introducerad för den andra geten, och hela familjen var samlad. Getterna var så söta!

Efter ritten såpade jag Sagas hovar, jodopaxade och tjärade, med lite torktid emellan. Borstade och slappade med Saga medan vi väntade på att tjäran skulle bli något sånär torr. Mysigt. Gillar att bara vara med hästarna. Som en del av flocken. Tyvärr är det dåligt med tid för det i veckorna.

Efter lunch var maken redig och plockade äpplen med vår fiffiga nyinköpta äppelplockarhåv silvertejpad fast på en snökäpp! Så röjsågade han alsickeklöver i sommarhagen vi stängt av, medan jag handplockade alsickeklöver i vinterhagen. Den får ju vara rensad när vi släpper dem där, sannolikt i november.

Sitter nu något matt här och bloggar. Snart blir det lite texmex tror jag, dock utan Santa Marias inblandning (utom tortillachipsen då).

Inga kommentarer: