lördag, juni 13, 2009

Söta spinnande systrar samt svårfångade sådana

Skurar över nejden

Söta systrar

Hästar i hällregn

Grannsnack över staketet

I morse vaknade jag av att Zolly klev på mig. Eller ja, "morse" – förmiddags kanske ... Hon lade sig sedan i fotänden på min högra sida. Då kom Mozz och gick in under mina uppdragna knän, i "tältet" som blir där av täcket. När jag bestämde mig för att stiga upp, la hon sig på vänsta fotänden. Och båda tittade uppfodrande på mig! Så jag fick ju kela båda samtidigt. Väldigt mycket kurrande blev det!

Nu har det kommit. Regnet.
"Då är du väl nöjd", säger alla mina bekanta som brukar häckla mig för att jag inte gillar värme. Jorå - hellre regn än 25 grader plus! Men får jag välja, så får det gärna vara omväxlande mellan skurar och sol. Så som det ju faktiskt varit ett tag. Så jag hoppas sommaren fortsätter på samma vis. För går temperaturen upp över 25 lider inte bara jag. Då blir pållarna attackerade av envisa, otäcka insekter! I år har de inte haft ett ända insekts-sår ännu!

Bäcken hade torkat ut, blott en liten brun göl var kvar vid övergångsröret. Nu rinner det bra igen!

Så försöker jag få tag på min syster. På konfirmationen för några veckor sedan visade det sig att hon hade tänkt besöka oss i midsommar. Fast hon hade ju inte sagt något till oss... Nu vill jag fråga när exakt hon kommer, men... Deras hemtelefon fungerar inte pga nåt abonnemangsbyte. Därmed inte mail eller Internet heller .... Och hennes egen mobil - verkar inte ha täckning där de bor! Så ska jag ha tag på henne, får jag ringa sönernas mobiler! Ringde på den yngstes mobil och fick inget svar. Men kunde lämna ett meddelande. Så nu är det bara att hoppas att syster hör av sig. Och så säger hon att jag är svår att få tag på!

Nu går grannarnas pållar i en hage som angränsar till vår. Så de är nästan som en flock! Grannen har två nya inackorderingar, så nu busas det en del i deras hage och det pågår nog en del rangordningsordnande. Våra kusar rycks med, så igår kväll sprang de alla omkring och stilade sig med vackert böjda nackar och lyftad svans!

Inga kommentarer: