tisdag, september 29, 2015

Supermåne OCH blodmåne.

Premiär för fönsterskrapan!
Misse är törstig. Då är pållarnas vattenhink bra.
Borde inte den här gynnaren ha gått och lagt sig för hösten, nu?
Supermåne över dimmigt landskap.
Blodmåne! (skakig på handen vid lång exponeringstid – men ändå)

Jodå, vi var uppe mitt i natten när supermåneförmörkelsen skulle vara som totalast. Och det var ju rätt häftigt! Tycker dock månen ser mest "super" ut just när den går upp, när den väl är uppe på himlen syns det inte så tydligt att den är ovanligt nära.

Idag var det min tur att rida på ridskolan (där maken och jag delar en plats). På vägen hem stannade jag för jag såg något liksom fladdra över vägen. När jag stod still såg jag vad det var, En liten uggla hade landat precis framför bilen! Antagligen hade den varit upptagen med att jaga en mus eller något när jag kom med min bil. Sådan tur att jag hann stanna! Jag gillar ugglor.

Inga kommentarer: