lördag, september 05, 2015

No Limits Borås

 Någon tar sig ett bad.
 Fiskare och bläckfiskar i ån.
 Work in progress.
 Jag älskar David Zinns små figurer. Målade i krita, så de förstörs snart av regn och slitage. Tyvärr.
 EN inomhusutställning passar bra när det regnar.
 Pappbabian.
 David Zinn igen.
 Hej!
 ...och mer David Zinn – min absoluta favvo.
 Regnar det och man är frusen, så förtjänar man en fika.
 Maräng och "Alingsåsare".
 I shoppingcentret.
 Vissa storam målningar ligger lite trångt...
 En del ser olika ut beroende på var man står...
 I en bokstavsgubbe.
 Skulle också behöva vila mig...
 Street Art gavlar.
 Pinnoccio-statyn i Borås. Man undrar ju vad den gör där?
 Mera work in progress.
 En Nobel målninh.
 Dalahästar?
 I en park fanns lustiga konstverk.
 T ex denna söta kanin. Och en genomblöt jag.
Killar i regnet.

Jag hittade inlägg om No Limits Street Art i Borås på Facebook och snokade vidare, och insåg att idag skulle vara sista dagen som det pågick! Så vi åkte helt enkelt till Borås! Jag har alltid trott att Borås var aptrist – det ser så tråkigt ut när man åker igenom och ser hyreshus ligga alldeles intill den stora vägen. Men inne i centrum var det ju riktigt fint! Har aldrig varit där förut. Vi började med en pizza på ett lite hakigt ställe, och började sedan vår promenad. I regn av varierande grad, med en alltför liten karta med alltför stora blobbar på, som markeringar på vad man skulle se. Så småningom blev min kartutskrift så fuktig att den tappade sin papperskaraktär och blev mer som en trasa där tonern sakta började falla bort.... Men Borås är ju känt för mycket regn...

Vi hittade det mesta som fanns att se trots dålig karta. En massa häftiga målningar. Blir imponerad av att de måla så stort ut sitt perspektiv – konstnärerna måste ju jobba intill väggen. Så trots regnet blev det en intressant tur, men väl tillbaka vid vår promenads början var fötterna genomblöta och jag med. Så vi åkte hem och bytte till torra, varma kläder. Mys!

Men jag vill absolut åka på No Limits igen! Förhoppningsvis utan regn nästa gång...

Inga kommentarer: