torsdag, oktober 31, 2013

Minst sagt ostadigt...

 Stilton vill till matte. Men hon är på andra sidan vattenpölen.
 Parucha med en regnbåge på huvudet...
Jag ägnar mig åt "spinning"...


Stormen kom av sig. Eller. Den kom inte hit. Här var nästan lugnare än vanligt i måndagskväll.
Vid 22-snåret blåste det rätt bra någon trekvart. Men inte oroväckande. Lite snopet efter alla varningar. Men skönt. Det är så tråkigt med all förödelse stormar orsakar och i Europa och Danmark har ju folk t o m dött! Det har raljerats lite över stormvarningarna här i Västra Götaland. Men bara i Varberg flög något tak av en byggnad. Det är bara en dryg timmes bilkörning härifrån! Så vi hade helt enkelt tur att den gick längre söderut.

Vädret är likväl instabilt. Ibland skiner solen men oftare blåser och regnar det. Pållarna står inne varje natt nu, så det blir mycket mockning för matte...

Igår var jag på min spinnkurs för tredje gången. Mellan tillfällena får vi låna varsin spinnrock! Så bra! Men jag kom inte riktigt överens med den jag hade förra veckan. Så igår på kursen fick jag låna en annan. Den var bättre. Men spinneriet gick ändå inte så bra, tyckte jag. Men så, kanske efter vår fikapaus och efter att ha sneglat på min kurskamrats teknik, började det faktiskt funka! Jag provade lite igår kväll och idag. Det börjar ta sig! Och det är kul!

Inga kommentarer: