onsdag, oktober 16, 2013

Hovslagare och spinnkurs

 Stilton låter klokt nog gräsulvslarven vara ifred. Dess hårstrån kan orsaka klåda, har jag hört!
Saga. Med nya skor!


Igår var jag på ridskolan och fick rida deras fina avelshingst. Och eftersom ridläraren vet att jag anmält mig till passtävlingen, fick jag prova att rida honom i pass en långsida, två gånger. Så kul! Hästen blev verkligan taggad när han förstod vad som var på gång, och det går himla fort så på andra vändan blev jag så full i skratt så jag knappt kunde rida!

Idag var hovslagaren här så båda våra pållar fick nya skor. Och inga fula hålväggar eller annat dumt kunde hon hitta! Friska fina hovar! Det är så skönt! Tack torra vår, sommar och höst!


På kvällen var jag på spinnkurs, på samma ställe där jag lärde mig tova i lördags! En dam från tovningskursen var där, och tre nya bekantskaper. Jag gick ju en spinnkurs för kanske 2 år sedan. Denna gång spann vi ull på slända, och jag kom ganska snabbt igång. Förra gången minns jag att min tråd blev väldigt ojämn och konstig. Denna gång blev den riktigt fin! Bara att hoppas att det går lika bra på spinnrock nästa gång. Kursen är på 5 tillfällen!

Nå, det är trevligt att sitta och spinna och prata, så tiden går fort! Vi fick också prova att spinna olika sorters ull: angoraget (mohair), angorakanin, olika fårraser etc.

Inga kommentarer: