tisdag, maj 07, 2013

Ett fuskbygge och 11 hästhovar på hemmanet


Fuskbygge. Skatorna har inte bett om bygglov till detta!

Ronja kontrollerar däcken.

Tjo!

De ser stolta ut, som att de skådar mot framtiden. Men egentligen laddar Sawila för att spotta på Qhichincha som vill sno hennes "godis".

Tamya!

Systrar...

... som helst vill rulla sig samtidigt på samma ställe. Det blir inte så bra...

På sistone har vi fått 3 hästhovar till på hemmanet!

Dagarna går och sommaren är i antågande. Varje dag sköter vi djuren och promenerar pållar. Ibland träffar man flera grannar på vägen som man stannar och snackar med, och då tar rundan en lång stund. Eller så träffar man ingen och då tar den nog bara en dryg halvtimme.

Maken bytte däck på båda bilarna och släpet i måndags. Insåg att det är förbjudet att köra dubbat nu, som vi gör på Volvon & släpet... Han är redig, min make.

På tisdagsmorgonen råkade jag titta ut precis då en skata stoppade in en lång pinne i taknocken på stallet. När jag sedan gick ut var där en pinne till. Jag pillade ner dem med en gammal lockläkt. Ännu några timmar senare, låg där flera pinnar! Som jag plockade bort. Vi vill inte ha ett skatbo i stallet! Dumma jåglar, kan de inte bygga sitt bo i ett träd istället?




















Inga kommentarer: