fredag, mars 22, 2013

Veterinärkurs?

 Hela flocken.
 Sawila har rullat sig...

 "Kolan."

Som arbetslös är ju mina dagar rätt stillsamma, men så plötsligt händer det saker. Idag skulle jag på anställningsintervju i sta'n, och just samma morgon ringde veterinären och sa att de skulle komma ut idag och vaccinera alpackorna! Det skulle ju bli tidskrock, insåg jag. Men veterinären kunde lösa det för mig genom att ta en annan rutt, så det blev bra i alla fall!

Så jag hann med min intervju långt ute i Askim där jag, som alltid, lyckades köra fel... Storhandlade på hemvägen och hann sköta djuren lagom till veterinären kom.

Hon medgav genast att hon inte hade någon erfarenhet alls av alpackor, hur man "läser" dem etc, så det blev som så att hon höll dem medan jag gav dem vaccinet! Hon tackade för "utbildningen" som hon sa, och lovade att bara debitera mig för vaccinet. Men hon var väldigt trevlig, intresserad av alpackorna och ställde många frågor. Man får ju förstå att det inte är så lätt med så pass ovanliga och speciella djur.

Inga kommentarer: