fredag, mars 08, 2013

Soliga dagar och utflykter till civilisationen

 Ronja står redo.
 "Blir det mat snart?"
 På promenxix med pigg Saga (t h) och grässugen Mökkvi (t v)
Skakad, inte störd. Thomas Pettersson på Lisebergsteatern.



Dagarna går sin gilla gång. Jag brukar börja med frukost och jobbletande. Det kryllar inte av tjänster, men dyker ändå upp några då och då.

Sedan blir det djurskötsel
och promenad med pållan. Ibland även med pållen. 


Men vissa dagar bryter jag mönstret! I onsdags lunchade jag med två gamla arbetskamrater på Soho när jag hämtade ut mitt betyg från jobbet. Och i torsdags var det dags att uppleva julklappen maken gav till mig: komikern Thomas Pettersson på Lisebergstetern. Så efter lite mat på en kinasrestaurang gick vi bort till teatern och en lättsam och rolig föreställning!

Inga kommentarer: