måndag, mars 25, 2013

Nygipsad Saga

 Saga – nu med blå vetrap, som matchar stallet, om hoven!
Cool kille chillar med Kachita.

Nu när det är ljust så länge brukar vi sköta djuren först, och sedan rider maken sin häst efter lunch. Men idag tog jag Saga på hennes promenad medan maken skötte alpackorna, så att vi kunde gipsa om hennes hov efter promenaden.

Hon har en sko på den hoven,
gipset ligger bara runt hoven för att hålla ihop, skydda och ge stadga, När jag tog av det gamla gipset kändes hornet hårt i alla fall. Men det är svårt att avgöra hur mycket det vuxit. Så min vackre assistent (maken) höll hoven medan jag lade på nytt gips, och det såg rätt snyggt ut denna gång!

Om två veckor ska hon helskos
– då får vi se vad de säger om läkningen (och om min gipsning godkänns...). Men hon är pigg på promenaderna och knatar på bra, så det är nog som det ska.


Inga kommentarer: