söndag, mars 24, 2013

Earth Hour och löjliga mängder påskgodis

 Maken & Mökkvi.
 Tjejerna, och maken, solbadar i hagen...
 Sawila!
Stilton & jag! 

Vårvärme rådde faktiskt på lördagen, utan arktisk vind, så det var riktigt trevligt att bara vara i hagen med alpackorna, och sedan kunde jag sitta på en sten och tok-kela med Stilton i en halvtimme, utan att bli kall. Myyys!

På kvällen var det ju Earth Hour, så maten lagades klar lagom till 20.30, då vi släckte ned och tände ljus, åt och drack resten av en smarrig BiB. Så vår Earth Hour-timme blev nog 2-3 timmar. Men det är ju bara bra. Och najs var det!

På söndagen åkte jag in till sta'n till min f d arbetskamrat L, och där gjorde hon, jag och en kompis till henne påskgodis! Löjliga mängder! Det blev citronkola, lakritskola, Mozartkulor, Bounty-kulor, 2 sorters marsipanägg och L själv gjorde någon läskig bananfudge, där man tillsätter smör, grädde och socker till nedsmälta skumbananer... Ja – jag provade en och den var verkligen rälig!

Men det andra blev gott! Och som sagt – väääääääldigt mycket. Vi höll nog på ca 6 timmar och pysslade, pratade, chokladdoppade och mumsade, innan jag fick se till att åka hem för att hinna promenera pållan i dagsljus.

Inga kommentarer: