lördag, mars 16, 2013

Bus!

 Brudarna Bus i farten.
 En Kolan-studie (klicka på bilden för att få upp den större)
 Mökkvi och misstänkta gropar i hagen. Han har väl inte rusat & busat runt i hagen medan jag var ute med Saga?
 Sagis har alltid ett lite busigt uttryck. En nyvaken Ronja på höet i bakgrunden är inte så busig just då...
 Sawila!
Orrefors? Nope, is-skulptur à la tömd vattenhink. 

Igår var min kompis "Virak" här med liten dotter. Vi fikade, skötte alpackor och promenerade en kort bit med en hispig Saga innan vi åkte till Lödöse Museum där kompisen gör ett jobb. Medan hon skötte sina arbetsuppgifter passade jag lilla tösen. Hon sov hårt i sin vagn i 2,5 timmar! Så det var inte så jobbigt att vara barnvakt där... När hon sedan vaknade var hon glad som en sol och vi målade med vattenfärg, lekte med handdockor, klängde på en båt i museet (man FÅR klänga på den!) och lyckades hålla oss sysselsatta. De har en väldigt bra barnavdelning på Lödöse Museum!

Så småningom märkte jag att orken och det glada humöret började dala, och att en kris skulle kunna uppstå när som helst. Men då var mamma klar och krisen blev bara lite gnäll, även om hon var väldigt olycklig när jag lämnade dem på tåget i Älvängen. Stackars liten!  

Idag åkte jag in till stan på lite ärenden, och hälsade på en tidigare arbetskamrat som också är utan jobb nu. Jag bjöds på toksmarriga hemgjorda muffins och vi åt på pizzerian intill, innan hon fick hämta tösen på dagis och jag åka hem. Man kan behöva komma in i civilisationen någon gång i veckan.

1 kommentar:

Anonym sa...

M och jag besökte Lödöse Museum i somras - väldigt trevligt och klart värt ett besök./Vev