fredag, februari 22, 2013

Social med gamla arbetskamrater och unga alpackor

 Kakaw...
 ... alias "Kakan"...
 ... med mjölkmustasch. Och matte!
 "Kolan" ute på hal is.
 Flickorna.
Tamya – ska snart få smörj!

Igår körde jag maken till jobbet och körde sedan ut till Onsala för att hålla en liten privatlektion i InDesign med en gammal arbetskamrat. Jag blev väl försedd med både frukost & lunch, i sällskap med hennes lille sons farmor som passade honom medan vi "pluggade", och en kompis till henne som fixade ett vattenskadat tak.

Både farmodern och han var väldigt trevliga, och hon hade med sig två Jack Russell-hundar som först var blyga och mest busade med varandra, men så småningom satte de sig i mitt knä båda två! En blev sedan kvar och rullade ihop sig för att sova hos mig. Farmodern sa att det var sällan hunden tydde sig så till en okänd – så jag kände mig lite speciell!

Tiden gick fort för vi hade ju så trevligt, och när kompisens huvud var fullt med Adobe CS-paketet, åkte jag till jobbet för att hämta min present, mitt betyg och ett arkiv-ex på min nytryckta snygga årsredovisning! Den sista fick jag, men presenten var fortsatt på villovägar och något betyg såg jag inte till... De var i alla fall glada att se mig. Det var brådis på kontoret och det kändes faktiskt skönt att bara kunna gå igen.

Så åkte jag till en annan gammal arbetskamrat bortom Skatås, och drack kaffe och tjötade till maken hörde av sig och ville hem efter sin arbetsdag.

Idag har jag softat här hemma, skött djuren, hängt med alpackorna i hagen och njutit av solen. Lilla Tamya låter sig så snällt smörjas med feta krämer på öron och fötter. Jag tror det blir bättre. Men oj vad tid det tar. De är faktiskt väldigt snälla alla våra alpackor. Men Tamya är nog allra snällast av dem alla!

Inga kommentarer: