onsdag, februari 13, 2013

"Gravöl"

Glada tjejer på Hello Monkey

Idag var det avtackningsfrukost för mig. Lite märklig stämning var det, eftersom jag blivit uppsagd under lite märkliga omständigheter, och chefen försöker låtsas som ingenting när present och en vacker blombukett lämnades över. Min AD har sedan uppsägningen varit ohyggligt trevlig och respektfull mot mig – tror inte han känner sig bekväm alls med det här. Frukosten blev ändå trevlig, för jag hade "rätt" folk runt mig.

Det beslöts för några veckor sedan att tjejerna på jobbet skulle ha "gravöl" för mig i och med att jag slutar på jobbet. Produktionsledaren tog genast tag i saken och bokade bord, så vi blev 6 tjejer som efter jobbet gick till Hello Monkey och åt och drack gott! En annan produktionsledare lyckades få företaget att betala maten också, så det var ju najs!

På rekommendation av min arbetskamrat åt jag en sesampanerad tonfisk som var så god att jag blev alldeles lycklig! Till det vitt vin: "King Fu Girl". Namnet på vinet hade ju lite oseriös klang, men det var jättegott!

Kompisarna orkade inte heller äta upp allt på sin "plocketallrik för två", så jag hjälpte till och var sålunda väldigt mätt när vi gick därifrån. Det var så himla trevligt att sitta där och snacka om ditten och datten, och idén kom upp att ha något slags stående uteätardatum, så vi ses då och då. Får verkligen se till att det blir av!

Inga kommentarer: