torsdag, februari 07, 2013

Bubbel & bowling

Klotet rullar...
Glada tjejer i väntan...

...på den goda maten! En "Heikon Bacon" för mig!

Älvängen C by Night


Lite ironiskt var det när det deklamerades bubbel & bowling på torsdagen för att fira nya kunder på jobbet, när jag nu är uppsagd pga arbetsbrist...

Men jag är inte den som backar för lite party. Vi började 17.30, en väldigt liten skara för alla var ju så upptagna, med bubbel på kontoret. Älskar bubbel! Sedan tog vi vagnen bort mot Polhemsplatsen, där vi var två lag som bowlade. Jag var absolut sämst av alla! Jag har ändå bowlat enstaka gånger tidigare, men aldrig varit så här kass. Men man kan inte vara bäst på allt – det var trevligt ändå. Efterpå försvann de unga herrarna i sällskapet åt sitt håll, chefen försvann trevligt nog åt sitt så vi blev tre tjejer kvar som slutligen hamnade på 2112 på Magasinsgatan. Där åt vi toksmarriga hamburgare, drack gott och satt och tjôtade länge och väl! Så himla trevligt! 

När jag åkte hem fanns ingen bra anslutningsbuss hela vägen, så jag stod en stund i den vinande kalla vinden i det trista industriområdet i Älvängen som utgör en ful och ej färdigutbyggd pendelparkering för Älvängen C. Man känner sig verkligen ensam där! Men strax kom maken och hämtade mig! 

Inga kommentarer: