söndag, februari 03, 2013

Mildväder, Cocktail Hour och filmfestival

Ledig måndag. Blöt måndag.
Min fusktatuering sedan rock-festen på jobbet sitter fortfarande kvar, och lyser om natten när jag lägger mig. Känner mig som en lysmask!
Måne & vit frost i natten. Så vackert.
Vargtass!

 Inför filmen

I onsdags var det "Cocktail hour" på Familjen, igen. Nice! hade stämt träff där med en gammal arbetskamrat sedan vääldigt länge! Kul att ses igen och "tjôta". Träffade förstås mina värdinnor också, och lite nytt folk innan det var dags att ta tåget hem. Älskar tåget hem! Rakt och snabbt går det, och med lite tur går där snart en anslutningsbuss, så maken slipper stå för limousinservice!

Filmfestivalvecka tarvar ju ändå att man går på några visningar, så i torsdags såg vi en indisk film. Den var bra, fast lite långsam och inte så Bollywoodsk som jag hade önskat. 

Idag gick vi på en charmig fransk film uppe på Chalmers. Sedan hade vi blott en halvtimme på oss att åka ned till Folkan, parkera bilen och träffa Kaneli-kompisen innan vi gick på en underbar japansk komedi, delvis på latin (!) som heter Thermae Romae. Lättsam och söt!

Efter bio fick det ju bli fika och åter igen gjorde vi det misstag vi brukar göra. Inbillar oss att man kan hitta ett fik som är öppet en söndagskväll i Haga eller på Vasagatan. Så vi gick tillbaka till Linnégatan, och hittade förstås ett fik med en gång! Nu ska jag komma ihåg det till nästa år...

Inga kommentarer: