lördag, september 18, 2010

Träningsvärk och förberedelser

En så'n ren stallgång!

Mökkvi! Fortfarande lite för fet.

Stilton.

En oväntat storlek på ett projekt på jobbet igår, gjorde att jag inte hann göra det jag hade planerat. Snälla Kundén lät mig leverera till måndag morgon istället för fredag kväll, så idag satt jag här hemma och arbetade ikapp mig några timmar under morgon/förmiddag. Under tiden var maken redig och högtryckstvättade stallet!

Nu ska vi snart göra bäddar så vi kan ta in hästarna om vädret är busigt eller vi bara vill att de ska torka upp ordentligt. Det har ju regnat en del på sistone ... Dessutom kan Saga behöva en natt då och då och få äta hö ifred i sin box. Hon är så pass smal nu, så hon får inte bli tunnare. Synd vi inte kan flytta över några kilon från Mökkvi!

På eftermiddagen red vi till ridhusgrannen och lämnade en ljusslinga vi fick låna på kräftfesten. Lite meckigt att rida med den om kroppen, men det gick! Red in till isis-grannnen och se, där var T på gång att rida ut på Embla! Så vi red Klätterrundan Extended alla tre, i härlig höstsol! Jag har ju inte ridit ut på Saga på två veckor. Det kändes i kroppen! Saga verkar dock må bra av att ha vilat. Hon var liksom lite mera engagerad idag.

Ett bryderi är ju att vi inte har fått OK på att bygga vårt alpackastall än, och djuren kommer nog om ca 2 månader ... Men nu har vi klurat ut en bra lösning, så vi kan hålla dem på ett bra sätt, till deras stall är färdigt. Och det behövs ingen jättearbetssam insats! Det är bra.




Inga kommentarer: