måndag, september 13, 2010

Ledig måndag – hektisk måndag!


På morgonen skulle maken köra till sin osteopat i Lerum, som sedan knäckte till honom på några minuter, och maken blev rak i höft och rygg! Själv åkte jag med till bilverksta'n och fick äntligen hämtat ut min Volvo som varit inne på service och åtgärder på 7-8 punkter. Drygt 7000:- fattigare åkte jag sedan hem. På vägen höll de på att asfaltera så man fick stå och vänta vid ett rödljus till en bil kom och visade vägen förbi arbetarna.

Kl 14.00 tog jag in Saga för att åka till hovslagaren. Hon tappade en sko förra måndagen, så jag har inte kunnat rida henne sedan dess. Ville inte låta sätta tillbaka den då när vi var så nära omskoning och jag ändå skulle vara bortrest så mycket. När jag tog in henne såg jag att hon hade mängder av styngflugeägg som sitter som attan och måste pillas bort för hand, ett efter ett. En ryktsten kan hjälpa till, men det tar en oändlig tid. Så plötsligt var vi lite sena! Då har de ju dessutom lagt om vägen. När trafikljusen i Nödinge togs bort försvann även infarten för de som kommer norrifrån, så nu måste man ta av i Nol, åka över den nya viadukten och åka den jobbiga lokalbanan som slingrar, går uppåt och neråt och smalnar av och blir enfilig här och var för att sänka hastigheten. Så jobbigt med släp! Dessutom var där asfaltsarbeten även på själva vägen mellan Nödinge och kliniken! Måste de verkligen vägarbeta överallt där jag kör?

Hovslagarn blev lite sen med en annan häst, och det tog ca 2 timmar med Saga. Maken, som egentligen skulle fått instruktioner på det gym där han ska börja för att träna sin rygg, fick avboka! Han skulle inte hinna! Mea culpa! Eller nå't.

Inga kommentarer: