torsdag, april 29, 2010

Åskmuller och ett ansikte i fönstret!

Stilige Stilton gillar att sitta på köksfönsterblecket.

Stilton och Mozzy har det lite stressigt ...

Vi red ut på N-rundan och Saga var härligt pigg och vi fick till en riktigt bra tölt en bit idag. Hon har inte töltat så bra på ett tag, men nu går det bättre igen. Borta vid extrasvängen hoppade hon dock till – det prasslade i buskagen intill oss! Och ut kommer sex dovhjortar som springer över ängen!

Vi red vidare när värsta åskmullret rullade över oss. Fast det var ju fint väder! Inte ett åskmoln i sikte. Sannolikt sprängde de vid vägarbetena borta i södra Älvängen – det smäller rejält ibland. Så blev det en härlig galopp uppför galoppbacken innan vi klev av och gick hem med pållarna.

Så stod jag i köket och fixade salami-pizza, när det lät i köksfönstret. Stilton var inne så jag visste att det inte var han. Så ser jag ett ansikte dyka upp i rutan innan det försvinner igen – "onda kattens" ansikte! Han hoppade väl upp på fönsterblecket som Stilton brukar göra, men blev rädd när han såg mig. Jag har ju jagat bort honom några gånger.

Och efter salami-pizzan framför TVn, ja då hade jag fått bilder på till-salu-alpackor i mailen ...

Inga kommentarer: