lördag, april 24, 2010

Djurliv på uteritt

Dovhjort (bilden snodd på webben)

Mökkvi

Massor av missar – Mozzy & Stilton nosar på varandra.

När våra gäster åkt, red vi ut på N-rundan, bland blåsippor och vitsippor. När vi passerade på stigen där grannens föl gick i somras, gick där en enormt stor räv! Vi brukade ha en enormt stor räv här, som var liksom mörk på ryggen, men den har vi inte sett på länge. Den här är helt röd, men säkerligen en ättling. Vi såg honom på ganska långt håll, men jag hann ana en vit svanstipp innan han sprang in och gömde sig i skogen.

Så på sista svängen innan vi kom hem, såg vi fyra dovhjortar! Min käre far brukar alltid betvivla riktigheten i mina påståenden när jag säger att vi har dovhjortar här, men jag bifogar en bild på vad vi såg (även om jag inte tagit denna bild), varmed det är bevisat att jag inte fått det här med dovhjortar om bakfoten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bild på alla missarna!:)
Kul att Stilton kan vara ute och ha det skönt. Akta er för räven bara.
Ha det gott Titti