söndag, maj 17, 2009

Sommardäcks-premiär för Karo

Mozzarella grunnar på om hon ska orka tvätta baktassen också.

Skamset få jag medge detta.
Jag har aldrig bytt däck på någon bil! Trots min aktningsvärda ålder! Som ansvarsfull Volvo-ägare kände jag att nu var det dags. Med makens hjälp. Letade upp domkraften i bakluckan - väl gömd. Så satte vi igång. Jag hade haft en vision av att jag skulle stå där gråtande, slå mig på fälgkors, svära vederstyggliga eder och inte få upp en endaste mutter.


Men maken hade ju köpt ett spärrskaft att lossa muttrar med! Perfekt! Och domkraften var stabil och bra! Det gick på en knapp timme, trots att vi fumlade.

Premiärturen gick till bensinstation för att fylla på luft,
och då passade vi på att köpa goe-pizzor på Pizza DaMille i älvängen! Vi brukade äta där när vi varit på besök på vårt hemman innan det bebyggdes! För fyra år sedan, nu! Sweet memories!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst var du med för en massa år sedan när vi åkte hem från vår turridning och vi fick punka. Galant klarade vi att byta däck själva :)
Kaneli

Karos Corner sa...

Jorå, jag var med. Men vill minnas att det absolut var du som drog tyngsta lasset ... ;-)

See ya övermorgon!