fredag, maj 08, 2009

Skojiga svägerskor och en väldigt lång väg till Ruby's

Just nu kombinerar vi ansning av vildvuxen fikakulle med seriös betestillvänjning och muskelträning i backen för pållarna.

Jomän, på torsdagskvällen skulle svägerskan uppträdda på Ruby's
på Avenyn. Gynnsamt för mig, som jobbar på Avenyn! Mindre gynnsamt för svägerskan, som bor 52 mil bort...


The battle of the parking spaces. It ain't pretty!
Maken & jag hade en fåfäng idé om att det skulle gå att parkera bilen på Hedens parkering, en kväll då det uppenbarligen skulle hållas någon slags fotbollsmatch, ity en strid ström människor i blåvitt-tröjor passerade. Jag mötte upp vi P-platsen, där värsta huggsexan rådde. Så vi gav upp, jag hoppade in i bilen och vi letade vidare och hittade plats på Lorensbergs-P-huset. Efter att ha kört några kvarter. Kan säga, att det blev en viss omväg för mig till Ruby's...

Det var ju fullbokat på Ruby's när jag försökt boka bord, så maken och jag fick ju söka föda på annat håll. Det bidde en date på Burger King. Därpå barhäng på Ruby's, innan själva komiken. När vi satt där kom svägerskan med kollega och hon erbjöd sig köra hem (hon skulle bo hos oss) varvid jag genast tog mig ett glas vin! Och ett till. Och ett till ...

Snart var det dags och vi ställde oss vid ett bord på andra våningen. En rolig konferencier höll i det hela och presenterade komikerna i tur i ordning. Svägerskan skötte sig bra, fast pratade lite fort ibland, men så hade hon ju bara 10 minuter på sig! Svårt att hinna komma till sin rätt då, kan jag tycka. Efter applåderna följdes hon av Tobias Persson som var väldigt bra. Har bara sett honom i Babben & Co och där har ju inte han heller hunnit komma till sin rätt. Han var riktigt bra! Följd av Thomas Petterson som man ju vet är bra, så han levde ju upp till förväntningarna.

Det var kul att gå på stand-up! Får nog göra det igen! Lyxa till det med sittplats och lite krubb nästa gång. Fast om man bokar bord, får man passa sig för att hamna för nära scen ...

Bilfärden hem var nog en värre pärs för svägerskan är giget på Ruby's! För att köra slingriga vägarbetskrångliga 45an i nattmörkret är inte lätt för den oinvigde! Vi satt och varnade för alla kluriga svängar och kurvor. Det verkar som de bara använder kurvbitar till 45an just nu, men de kanske sparar raksträckorna till den ska bli klar. Bara 3 år kvar ...

Väl hemma såg vi om hästarna och tvingade svägerskan att beundra dem. Fast hon var inte så svårövertalad... En konstig känsla att pyssla med pållar mitt i natten! Så sov vi några få timmar innan maken körde svägerskan till bussen kl 04.58! Hon skulle med tåget till Gävle kl 06.00 ...

Hela fredagen var vi båda kolossalt sömniga! På kvällen horsemanshipade jag bara lilla Saga, och hon var rätt duktig! Fick "skickat iväg" henne och fick fart på henne på volten. Kan verka enkelt , men det gick inte för ett halvår sedan!

Inga kommentarer: