söndag, maj 24, 2009

Koseligt med kusarna

Saga praktiserar drivande position på Zolly

Mökkvi på väg mot matte

En snygg kille!

Maken masserar Mökkvis manke

Koseligt!



Mingel i paddocken

Den bästa stunden är efter ridningen, när kusarna fått sitt kraftfoder i paddocken, och man bara kan vara med dem. Kravlöst. Sällskapa.

När Saga hade rullat sig synnerligen grundligt gick hon fram och nosade på maken. Eftersom han satt med ryggen mot henne, trodde han det var jag som petade på honom, och blev lite förvånad när Saga stod där.

Jag satte mig på huk och då kom Mökkvi fram till mig. Nosade försiktigt. Ville ha kel. Så jag kliade honom lite och sedan masserade maken manken på honom. Mökkvi njöt i fulla drag och "kamelade" med läpparna! Saga är lite mera fjär. Jag kliade hennes manke och hon gillade det, men inte lika tydligt som Mökkvi. Han var i totalt kel-koma.

Det är så mysigt när man bara kan umgås med hästarna sådär.

Inga kommentarer: