torsdag, maj 14, 2009

DOOH-day

Nu är "lilla kullen" i hagen översållad av violer och mandelblom!

Ronja på bal! Den dumma rusade in i stallet härom dagen med en halvdöd sork. Sorken repade sig dock och smet in under höbalarna, där hon inte kommer åt den. Så i värsta fall har den gått och dött där under nu. DOOH!

Grinig Mökkvi. Tycker att vi tar det alldeles för försiktigt med betestillvänjningen. Låta massa grönt gräs stå där obetat! Här väntar han otåligt på att bli insläppt till det gröna.

Maken skulle på konferens över natten
, så jag beslöt att åka hem lite tidigare. Få mera tid åt våra pållar. Men någon hade tänkt fel, för denna dag var vi bara två originalare av fyra på plats! DOOH!

Jag skulle leverera en massa annonser i olika format till en mängd olika tidningar. Leveransadresserna och tidningsnamnen var lite knepigt grupperade på min annonsplan, varmed jag, lätt stressad, missuppfattade och kopplade ihop fel leveransadress med varje tidning! Vilket snart föranledde förvirrade mail från tidningarna om att formaten inte stämde! DOOH! Fick ju skicka om en hel del ...

Så jag kom inte iväg. Förrän en halvtimma försent. Fick naturligtvis en P-bot! DOOH!


Eftersom jag var en halvtimme sen,
hamnade jag även i begynnelsen av de stygga köerna hemåt som brukar ske varje sen eftermiddag. DOOH!


Väl hemma, långt senare än jag tänkt,
orkade jag ändå inte vara redig. Gjorde i ordning hästarna och konstaterade att Saga verkligen behöver skos om, men jag fick inte tag i hovslagaren nu heller. DOOH! Tränade bara lite NH med kusarna. Och de skötte sig bra! Inga älgar som distraherade. Ställde ifrån mig kameran, som vinden blåste ner i marken. Så nu funkar den inte! DOOH!


Så nu blir det lite bildlöst på bloggen ett tag ...
Helst vill jag reparera den gamla om det inte blir för dyrt. Fast de nya kamerorna är ju bättre på alla sätt. Med stora displayer etc. Hm, får se hur jag gör.

Inga kommentarer: