onsdag, juni 28, 2017

Myskväll på "Torpet"

Kollegan hade vaniljsåspimpat lite muffins till originalarmötet, lite "för-firande" av mig som snart skulle fylla år!
 Maken & jag på "Torpet" i väntan på artisterna.
 Vi valde räktallriken. Med tokfärska räkor! Fångade under natten, kokta på förmiddagen och sannolikt de godaste räkor jag någonsin ätit!
 EN fin kväll.
Mathias Holmgren kompad av Daniel Perez.


Mathias sjöng covers och någon enstaka egen låt.


Idag fick jag skynda mig från jobbet för redan kl 17.00 öppnade de på caféet som ligger bara 15 minuters promenad från oss. Jag känner ägarna sedan jag gick en Bed & Breakfast-kurs med dem. De är väldigt trevliga och utåtriktade.

Jag och maken var snart på plats och satte oss. Snart serverades vi varsin räktallrik med de godaste, färskaste räkor jag någonsin ätit! Till detta drack vi vitt vin och hade det bra i väntan på artisterna.

Först kom Robin Lillfors upp på scen och sjöng och spelade några låtar, och sedan kom huvudakten: Mathias Holmgren (Tidigare i Barbados) kompad av Daniel Perez. Jag kände inte till någon av dem tidigare, även om vi nog hört dem andra gånger de spelat på Torpet och ljudet letat sig upp till vår gård. Barbados var ju aldrig något jag lyssnade på när det begav sig, men det lät riktigt bra.

Eftersom maken har semester var djuren redan skötta, och det var ju skönt att veta när vi lallade hem i sommarkvällen efter vår trevliga afton.




Inga kommentarer: