måndag, juni 26, 2017

Katt tyst som en mus...

 Molli vill ha mat.
 Bara Molli skulle få för sig att hoppa upp på den här hyllan.
Sötmissan!



Molli är nu framme mycket mera än tidigare, och vill gärna ha kel, men har en tendens att gömma sig mellan varven. Favoritplatsen är under garderoben i badrummet, i hålrummet som är till för att vattnet ska rinna ut där om rören går sönder, så att man ser vattnet och det inte rinner ned i trossbotten.

Tyst som en mus är hon. Härom dagen fick jag en känsla av att hon saknades, och vi letade som galningar överallt. Så mindes jag att jag varit i badrumsskåpet. Jag öppnade dörren, och där låg hon, bakom alla rengöringssprayer och pinaler. Utan att ha gett ifrån sig ett endaste pip.

Och en annan gång när hon var puts väck hittade jag henne i ett köksskåp, som bara kan ha varit öppnat en kort minut när maken ställde in disken! Men helt ljudlöst hade hon smitit in där, och sedan varit där läääänge, utan att ge ifrån sig ett endaste knyst. Tokiga lilla katt!

Inga kommentarer: