tisdag, juni 27, 2017

Jobbaktivitet

 Polarna i porten.
 Bohus Fästning.
 Spring med drake.
 Blomsterprakt i murverket.
 Repfärjan.
 Gammal mur – inte lika gammal bro.
 Till bords.
 Från vallarna.
 Lektion i svärdsfight.
Vy från Jordfallsbron

Idag hade vi en teamaktivitet på jobbet. På eftermiddagen tog vi oss alla till Bohus Fästning. I väntan på att alla skulle samlas åt vi glass utanför glasskiosken. Mysigt i sig. Sedan gick vi in på fästningen. Där fick vi prova på lite frisbeegolf, men det gick inte så bra för mig – vi hann dock bara testa någon gång var – vi är så många på vår avdelning.

Sedan delades vi upp i lag som alla skulle bygga varsin drake att flyga med. Det var frenetisk aktivitet och slutligen var alla klara. Så fick alla lagen flyga sin drake. Det var inte helt lätt. Det blåste så ojämt. Och jag misstänker att ett torn i närheten ställde till med konstiga vindvändningar. Mitt lags drake flög faktiskt riktigt bra, men innan den landade på tillbakavägen började den gå sönder... Mitt lag vann inte...

Efter drakbygget blev det mat, vin & annat gott i det så kallade "Ryssvalvet". Vi satt vid ett fönster så det var ljust och fint, fast också väldigt dragigt... Intill valvet finns en liten sjö man kan åka över med en flotte, som man drar fram med hjälp av rep. Det var barnsligt kul! Så vi pratade, tramsade, åkte flotte och pratade med vår guide som bjöd upp oss på vallarna för att träna svärdsfight med gummisvärd! Så vi var ett gäng som hängde med honom, och det var intressant och kul. Men jag inser ju att jag inte hade överlevt länge i en fight. Vi fick prova att hålla hans svärd, som var en replika av ett riktigt svärd. Jag trodde faktist att det skulle vara tyngre. Men man fick en fin schwung i det...

Märkligt nog gick många hem ganska tidigt, vilket var lite snopet. Så vi fick ju också gå, kände vi, och skildes åt på gräsplanen nedanför fästningen. Jag promenerade över Jordfallsbron, beundrade utsikten och gick vidare till tågstationen i Bohus där jag tog tåget hem.

Inga kommentarer: