söndag, januari 31, 2016

Med Filmfestivalen kommer slasket...

Stampede!
Naira!
Promenadträning i lördags med Sumaq och Taruka.
... och idag med Kachita och Naira.
Mökkvi hjälper till att städa undan utdrällt hö...
Hagel!
Hyllbygge i sadelkammaren.
Kan man vara sötare...
... än mattes...

 
... lilla Mozz!?
 The Apostate på Bio Capitol. OK fast lite långsam.



 Solkatt i soffan


Givetvis blev det snöslask i söndags så det blev snorhalt i tisdags, så man fick ta det vackert när man körde till spinnkvällen i torsdags... Tur vi har våra spinnkvällar, för det är nästan bara då jag spinner. Min tråd börjar faktiskt bli ganska jämn och fin nu!

I fredags började Göteborgs Film Festival.
Och som vanligt är det konstigt och opålitligt väder. Det är som att alla GIFF-besökare måste se sta'n från sin värsta sida. Jag hade möjlighet att gå på invigningsfesten, men trodde jag skulle på en AW, men AWn blev flyttad så det blev hemmakväll istället, medan maken var på invigningsfilm! Så kan det gå. Men det är mysigt att vara hemma också.

I sadelkammaren har vi nu slängt ut våra gamla garderober som höll på att falla isär, och istället har vi köpt IVAR-hyllor. Jag ska organisera alla grejor på ett bra sätt i dem någon gång...



Inga kommentarer: